Generelt om hjemmepleje
Her kan du læse om dine muligheder for at få hjælp i dit hjem, hvis det af fysiske, psykiske eller sociale årsager er vanskeligt for dig at klare de daglige opgaver, fx hjemmepleje, vaskeservice, indkøb mv.
Det er grundtanken bag den hjælp, du får som borger i Furesø Kommune, at du har indflydelse på dit eget liv og får mulighed for at udnytte dine ressourcer, så du kan bevare en aktiv og selvstændig hverdag så længe som muligt.
Nedenfor kan du læse mere om, hvordan du kan blive visiteret til et rehabiliteringsforløb eller hjemmehjælp
Hvis du ønsker at ansøge om hjemmehjælp kan du, eller dine pårørende, kontakte Visitationen via sikker post eller tage telefonisk kontakt (se kontaktboks nederst på siden).
Visitationen giver vi dig generel vejledning og vurderer, om der kan træffes afgørelse i din sag, når du henvender dig.
Har vi brug for flere oplysninger i din sag, for at vi kan træffe afgørelse, indhentes de enten ved et møde med dig eller skriftligt fra eksempelvis sygehus eller speciallæge.
Vi vejleder dig naturligvis også, hvis du ønsker at klage over en afgørelse.
Furesø Kommune vil gerne støtte dig i at leve et sundt, aktivit og selvstændigt liv - hele livet.
Hvis vi vurderer, at et rehabiliteringsforløb vil kunne forbedre din evne til at klare dig i hverdagen og dermed nedsætte dit behov for hjælp, tilbyder vi dig et korterevarende tidsafgrænset forløb.
Du får støtte på baggrund af, hvad du selv kan klare, og hvad du har behov for, at andre hjælper dig med.
Hvis visitator vurderer, at der er behov for et besøg hjemme hos dig, tilbydes du det. Mødet har til formål at afklare, hvad du har behov for hjælp til. Du har naturligvis ret til at have en bisidder med ved visitationsbesøget.
Hvis du er utilfreds med den hjælp, du modtager i dit hjem, har du mulighed for at klage - men vi anbefaler dig at tale din leverandør eller Visitationen om din utilfredshed først. På den måde får du ofte løst tvivlsspørgsmål både nemt og hurtigt.
Du kan klage over hjemmeplejen, hvis du er uenig i Visitationens vurdering af dit behov for hjælp mener, at du ikke har fået en ordentlig sagsbehandling mener, at du ikke får den hjælp, der fremgår af afgørelsen mener, at hjemmeplejen ikke udføres på en tilfredsstillende måde.
For at din klage kan blive behandlet hurtigst muligt, er det vigtigt, at du ved præcis, hvad du er utilfreds med.
Følg denne vejledning:
- Hvis du ikke mener, at du får den hjælp, du er bevilget til, eller hvis du ikke mener, at hjælpen bliver udført tilfredsstillende, skal du kontakte din leverandør af hjemmepleje.
- Hvis du ønsker at klage over en afgørelse, der er truffet om din hjælp, skal du kontakte Visitationen.
- Hvis du ønsker at klage over sagsbehandlingen i Visitationen, skal du kontakte lederen af Visitationen.
Madservice (hjemmeboende)(2024)
Takst |
Beløb |
Servicepakke, madservice, hjemmeboende Hjemmeboende, hovedret inkl. levering Hjemmeboende, biret inkl. levering |
61 kr. pr. dag
|
Vask og indkøb (hjemmeboende)(2024)
Takst |
Beløb |
Vask Indkøb |
247 kr. pr. måned 126 kr. pr. måned |
Kontakt
Hjemmeplejen
Ring til os
Hjemmeplejeplanlægningen:
Telefontid: mandag-fredag 8-9.30 og 12.30-14
Farum: 7235 5749
Værløse: 7235 5729
Kontakt
Visitationen
Stiager 23500 Værløse