Skip til hoved indholdet

Indkøbsordning

Indkøbsordningen er et tilbud til dig, der ikke selv kan komme ud og handle dagligvarer.

De 5 trin du skal igennem, når du søger om indkøbsordning

1. Kontakt Visitationen

Visitationen
Stiager 2
3500 Værløse
Tlf.: 7235 5630

Åbningstider
Mandag til fredag kl. 10-14
Torsdag kl. 10-17

Du kan skrive til os via digitalpost (borger) - det gør du ved at gå nederst på denne side i kontaktboksen og trykket på linket.

Hvis du er fritaget fra digital post, har du mulighed for at sende en mail til Visitationen på visitationen@furesoe.dk. Du skal dog være opmærksom på, du ikke bør sende personlige oplysninger via denne mailadresse.

Du kan også sende et fysisk brev til os.

 

1. Kontakt Visitationen

Visitationen
Stiager 2
3500 Værløse
Tlf.: 7235 5630

Åbningstider
Mandag til fredag kl. 10-14
Torsdag kl. 10-17

Du kan skrive til os via digitalpost (borger) - det gør du ved at gå nederst på denne side i kontaktboksen og trykket på linket.

Hvis du er fritaget fra digital post, har du mulighed for at sende en mail til Visitationen på visitationen@furesoe.dk. Du skal dog være opmærksom på, du ikke bør sende personlige oplysninger via denne mailadresse.

Du kan også sende et fysisk brev til os.

 

2. Vi vurderer om du er berettiget

Hvis du ikke selv er i stand til at købe ind, kan du få hjælp via kommunens indkøbsordning. Det er en forudsætning, at du ikke selv kan udføre opgaven på grund af:

  • midlertidigt nedsat fysisk eller psykisk funktionsevne eller særlige sociale problemer

Kommunen skal foretage en konkret vurdering af din samlede situation.

Der skal ske en løbende revurdering af hjælpen, således at den tilpasses efter dine behov.

2. Vi vurderer om du er berettiget

Hvis du ikke selv er i stand til at købe ind, kan du få hjælp via kommunens indkøbsordning. Det er en forudsætning, at du ikke selv kan udføre opgaven på grund af:

  • midlertidigt nedsat fysisk eller psykisk funktionsevne eller særlige sociale problemer

Kommunen skal foretage en konkret vurdering af din samlede situation.

Der skal ske en løbende revurdering af hjælpen, således at den tilpasses efter dine behov.

3. Du modtager et afgørelsesbrev

Du vil modtage et afgørelsesbrev i din digitale postkasse.

Du er meget velkommen til at kontakte os, hvis du har spørgsmål til afgørelsen, eller hvis du er utilfreds med behandlingen af din ansøgning. Vi lærer rigtig meget af tilbagemeldinger fra Furesøs borgere, og i Visitationen tror vi på, at vi når længst med en god dialog. Vi skal have modtaget din klage senest 4 uger, efter at du har modtaget denne afgørelse. 

Når vi har modtaget din klage, ser vi på sagen igen inden for 4 uger. Hvis vi ikke ændrer vores afgørelse, sender vi din klage og de øvrige akter videre til behandling i Ankestyrelsen. Du vil samtidig modtage besked om, at klagen er videresendt.

3. Du modtager et afgørelsesbrev

Du vil modtage et afgørelsesbrev i din digitale postkasse.

Du er meget velkommen til at kontakte os, hvis du har spørgsmål til afgørelsen, eller hvis du er utilfreds med behandlingen af din ansøgning. Vi lærer rigtig meget af tilbagemeldinger fra Furesøs borgere, og i Visitationen tror vi på, at vi når længst med en god dialog. Vi skal have modtaget din klage senest 4 uger, efter at du har modtaget denne afgørelse. 

Når vi har modtaget din klage, ser vi på sagen igen inden for 4 uger. Hvis vi ikke ændrer vores afgørelse, sender vi din klage og de øvrige akter videre til behandling i Ankestyrelsen. Du vil samtidig modtage besked om, at klagen er videresendt.

4. Valg af leverandør og bestilling

Frit valg af leverandør:

Intervare
https://intervare.dk/
Tlf. 7027 7233

Egebjerg Købmandsgård
https://egebjergkobmandsgaard.dk/ 
Tlf. 70258888

Du kan frit vælge, hvilke af de to private indkøbsleverandører du ønsker at bruge.

Du kan få hjælp til indkøb én gang om ugen. 

4. Valg af leverandør og bestilling

Frit valg af leverandør:

Intervare
https://intervare.dk/
Tlf. 7027 7233

Egebjerg Købmandsgård
https://egebjergkobmandsgaard.dk/ 
Tlf. 70258888

Du kan frit vælge, hvilke af de to private indkøbsleverandører du ønsker at bruge.

Du kan få hjælp til indkøb én gang om ugen. 

5. Levering af indkøb

Hvis kommunens Visitation vurderer, at du er berettiget til indkøbsordning, foregår det sådan at du bestiller dine dagligvarer hos en de to private indkøbsleverandører, som efterfølgende leverer varerne på din bopæl.

Når du er tilmeldt ordningen, kan du indenfor 1 uge bestille dine første varer, og leverandøren tilsender bestillingskatalog.

Indkøbsordning tilbydes hver uge på hverdage mellem kl. 8-18. 

5. Levering af indkøb

Hvis kommunens Visitation vurderer, at du er berettiget til indkøbsordning, foregår det sådan at du bestiller dine dagligvarer hos en de to private indkøbsleverandører, som efterfølgende leverer varerne på din bopæl.

Når du er tilmeldt ordningen, kan du indenfor 1 uge bestille dine første varer, og leverandøren tilsender bestillingskatalog.

Indkøbsordning tilbydes hver uge på hverdage mellem kl. 8-18. 

Vask og indkøb (hjemmeboende)(2024)

Takst

Beløb

Vask

Indkøb

247 kr. pr. måned

126 kr. pr. måned

Godt at vide før du søger:

Hvis du ikke er enig i kommunens afgørelse, skal du klage til kommunen inden fire uger. Afgørelsen skal så genvurderes inden fire uger, fra klagen er modtaget.

Hvis kommunen fastholder sin afgørelse, sender kommunen din klage videre til Ankestyrelsen, som tager stilling til afgørelsen.

Læs mere om

Kontakt

Visitationen

Stiager 2
3500 Værløse

Ring til os

Åbningstider

Abonner på nyt fra furesoe.dk

Opret dit abonnement her

Find os

Furesø Kommune
CVR-nr.: 29188327
Kommunenummer: 190

Telefon: 7235 4000

Åbningstid på telefonen

Mandag - onsdag  10 - 14
Torsdag 10 - 17
Fredag 10 - 14

Ved fysisk fremmøde skal du bestille tid

Bestil tid i borgerservice

Følg os på de sociale medier

Få teksten læst op Tilgængelighedserklæring Giv os feedback