Brug Vestforbrændingens selvbetjeningløsning, hvis du:
- har problemer med afhentningen af affald
- vil bestille afhentning af storskrald
- vil tilmelde dig ordningen for haveaffald
- vil tilmelde dig ordningen for afhentning af papir, glas, plast og metal 
- vil lave andre ændringer i dine affaldsløsninger

Vær opmærksom på, at du skal bruge dit NemID ved nogle af selvbetjeningstjenester.

I kan ringe til kundeservice hos Vestforbrænding på tlf. 7025 7060

Du kan vælge mellem følgende selvbetjeningstjenester på Vestforbrændings hjemmeside
  • Tilmelding til ordningen for papir, glas, plast og metal
    Du kan tilmelde dig ordningen for indsamling af papir, glas, plast og metal, samt ændre i din eksisterende aftale via selvbetjeningslinket nederst på siden. Du skal logge ind med dit NemID.
  • Problemer med afhentning af affald
    Anmeldelse om manglende afhentning går direkte til vognmanden, som behandler sagen hurtigst muligt. Husk dog først at melde ind efter kl. 18, når den normale afhentning er slut.
    Du anmelder via Vestforbrændings Selvbetjeningsportal. Skriv først din adresse, så får du mulighed for at indmelde en afvigelse.
  • NemSMS - Hvis du vil mindes om, hvornår dit affald bliver hentet
    Du kan melde dig til NemSMS på Borger.dk, hvis du vil have en SMS, som minder dig om, hvornår du får hentet affald. Du skal logge ind med dit NemID på selvbetjeningssiden.
  • Storskrald

    Furesø Kommune henter storskrald fra private husstande sidste onsdag i måneden. Har du storskrald, der skal hentes, skal du bestille afhentning senest søndagen før afhentningen. Du skal logge ind med dit NemID på selvbetjeningssiden.

    Du kan læse mere om storskrald på Furesoe.dk/affaldssortering.

     

     

  • Haveaffald

    Fra 1. april til 30. november henter Furesø Kommune haveaffald fra private husstande, der er tilmeldt haveaffaldsordningen. Tilmelding til ordningen gælder kun den pågældende sæson, uanset hvornår på året du melder dig til.

    Du skal logge ind med dit NemID på selvbetjeningssiden.

    Betaling for haveaffaldsordningen opkræves via 1. rate på ejendomsskattebilletten det følgende år, uanset hvornår du tilmelder dig. Der er ingen reduktion i prisen ved til- og framelding i løbet af sæsonen.

    Du kan læse mere om haveaffald på furesoe.dk/affaldssortering.

  • Din tømmekalender
    Du kan få lavet en tømmekalender, som kun gælder for dig via selvbetjeningslinket nederst på siden.
    Vælg først kommune og adresse.
    Tryk derefter på ’tømmekalender’ i menuen øverst på siden og vælg affaldstype.
    Du skal logge ind med dit NemID på selvbetjeningssiden.
  • For lidt eller for meget plads i beholderne

    Har du brug for mere eller mindre plads til dit affald, kan du ændre din tømningsordning. Du kan eksempelvis bestille en ekstra beholder eller ændre mellem ugetømning og 14-dagestømning. Du skal logge ind med dit NemID for denne tjeneste på selvbetjeningssiden.

    Har du bygget på en ny grund, og vil du gerne have afhentet dagrenovation, skal du kontakte Vestforbrænding på 70 25 70 60.

    HUSK at afmelde din ugetømning, hvis du vil ændre til 14-dagestømning - og omvendt - medmindre du vil have begge dele.

    Når du ændrer din tømningsordning, regulerer vi beløbet på næste års ejendomsskattebillet, der sendes ud i november. Du får altså ikke en ny ejendomsskattebillet i løbet af året.

  • Udskiftning af affaldsbeholder
    Er din beholder/dit stativ slidt eller ødelagt, kan du bestille udskiftning hos Vestforbrænding. I løbet af ca. syv arbejdsdage kommer en af Vestforbrændings folk og udskifter materiellet. Du skal logge ind med dit NemID på selvbetjeningssiden, eller du kan ringe direkte til kundeservice hos Vestforbrænding på 70 25 70 60.

Kontakt

Affald

Har du spørgsmål om affald?

Ring til Vestforbrændings kundeservice
tlf.nr. 70 25 70 60
Mandag - torsdag kl. 7 - 15.30
Fredag kl. 7 - 15