Skip til hoved indholdet
    Hjem Borger Borgerservice Digital borger Digital post Digital Post-appen

Digital Post-appen

Med Digital Post-appen kan du læse post fra det offentlige på din telefon eller tablet.

Med Digital Post-appen kan du læse post fra det offentlige på din telefon eller tablet

Med Digital Post-appen kan du læse post fra offentlige myndigheder på mobil og tablet.

Appen hedder Digital Post.

I Digital Post-appen kan du:

  • læse, skrive, besvare, slette og flytte din Digital Post fra offentlige myndigheder 
  • finde dine gamle Digital Post-beskeder – og selvfølgelig modtage nye
  • med få klik skifte mellem de to postkasser, hvis en anden person har givet dig læseadgang til sin Digital Post.
  • hvis du bruger MitID Privat til Erhverv kan du også nemt skifte over til fx din virksomheds postkasse, eller hvis du har fået adgang til en forenings Digital Post.

    Digital Post-appen er udviklet af Digitaliseringsstyrelsen. 

For at kunne oprette dig i Digital Post-appen kræver det, at du har et MitID.

Sådan henter du appen 

Du kan downloade Digital Post-appen fra App Store eller Google Play Butik til din mobiltelefon eller tablet.

Hvilke telefoner og tablets kan bruge Digital Post-appen?

Digital Post-appen er tilgængelig til både iPhones og Android-telefoner samt til tablets. Din mobiltelefon skal som minimum opfylde følgende krav:

  • for iPhones gælder det, at du har en iPhone 5s eller nyere, der kører iOS 12 eller nyere.
  • for Android-telefoner gælder det, at din mobiltelefon kører Android 7 eller nyere.

Din tablet skal som minimum opfylde følgende krav:

  • iPads skal kunne køre iOS 12 eller nyere eller iPadOS 13 eller nyere.
  • Android-tablets skal kunne køre Android 7 eller nyere.

I både Digital Post-appen og i Digital Post på borger.dk kan du:

  • læse Digital Post
  • videresende Digital Post
  • skrive ny Digital Post
  • organisere Digital Post i mapper
  • besvare Digital Post

Det er ikke al Digital Post fra det offentlige, som kan besvares. I nogle tilfælde er du nødt til at rette henvendelse ved at skrive en ny besked i stedet.

Hvis det er muligt at besvare en besked direkte, vil knappen ’Besvar’ fremgå, når du har åbnet beskeden. 

Indstillinger i Digital Post-appen 

I appen kan du modtage push-notifikationer, så du får besked om ny post. Du sætter notifikationer op i appen ved at gå i ’Indstillinger’, som findes i menuen. 

Indstillinger i Digital Post på borger.dk

I Digital Post på borger.dk har du mulighed for at ændre flere indstillinger, end du kan i appen. Det gælder fx: 

  • besked om ny post på SMS eller e-mail 
  • NemSMS-servicebeskeder
  • læseadgange til din eller andres post
  • videresend post til Digital Post-modtagere
  • se og fjerne enheder, hvor du har installeret Digital Post-appen. 

Det kræver log-in med MitID at komme på Digital Post på borger.dk.

Post fra private virksomheder

Du kan ikke modtage Digital Post fra virksomheder, som fx banker og forsikringsselskaber i Digital Post-appen. Hvis du vil læse Digital Post fra virksomheder, skal du benytte e-Boks eller mit.dk. Her kan du både læse offentlig Digital Post og få post fra virksomheder som fx banker og forsikringsselskaber, der har indgået en privat aftale med selskaberne bag platformene. Det er selskabet e-Boks A/S, der står bag e-Boks, og Netcompany A/S er selskabet bag mit.dk.

I appen kan du læse Digital Post for andre, hvis du allerede har læseadgang til en andens postkasse. Du skifter postkasse ved at trykke på dit navn i indbakken.  

Hvis du vil oprette en læseadgang til en andens Digital Post, kan du anmode om læseadgang. Det gør du ved at logge på Digital Post på borger.dk, hvor du finder læseadgange i menuen.  

Du kan læse Digital Post til din virksomhed eller forening, hvis du plejer at logge ind med dit private MitID.

Du kan læse Digital Post fra offentlige myndigheder på Virk, e-Boks, mit.dk eller i Digital Post-appen.

Hvis du vil læse Digital Post fra offentlige myndigheder på e-Boks eller mit.dk, skal du først give samtykke til dette.

Hvis du har en virksomhed tilknyttet dit CPR-nummer eller har et MitID Privat til Erhverv, kan du skifte postkasse i appen og få vist din virksomheds Digital Post. Du skifter postkasse ved at trykke på dit navn i appen. 

Læs om behandlingen af dine personoplysninger i Digital Post-appen:

Har du brug for hjælp eller spørgsmål til Digital Post, kan du skrive eller ringe til Digital Post supporten. Du kan også møde op på kommunen og få hjælp af personalet.

Ring til supporten 

Telefon: 33 98 00 33

Telefontid

  • Mandag-fredag kl. 08:00-20:00
  • Weekend og helligdage kl. 10:00-16:00
  • Den 24. og 31. december kl. 10:00-14:00 
Skriv til supporten

Skriv til os, hvis du har brug for hjælp til: 

  • Digital Post på borger.dk
  • Digital Post-appen
  • Eller har generelle spørgsmål om Digital Post. 
Få hjælp i borgerservice

I de fleste kommuner skal du bestille tid, inden du møder op i borgerservice. Undersøg med kommunen, om det er obligatorisk at bestille tid i forvejen.

Hvis din smartphone eller tablet bliver stjålet eller bortkommer, kan du spærre Digital Post-appen ved at logge på Digital Post på borger.dk. 

  1. Log ind på Digital Post på borger.dk med MitID.
  2. Klik på ’Menu’ og dernæst på ’Digital Post-appen’.
  3. Klik på ’Gå til oversigt over enheder’.
  4. Vælg den enhed, du ønsker at spærre appen på og følg vejledningen.
Hvis du også har mistet dit MitID 

Hvis du også har mistet dit MitID, er det vigtigt, at du spærrer dette. Derefter kan du få genaktiveret dit MitID i borgerservice og derefter spærre Digital Post-appen. 

Hvis du har MitID på en anden enhed, end den mistede telefon, fx på en tablet eller en kodeviser, kan du nøjes med at spærre den mistede enhed. 

Du kan spærre dit MitID online med dit bruger-ID. Det gør du på MitID.dk. 

Hvis du ikke har et aktivt MitID, skal du i borgerservice for at få aktiveret dit MitID igen. 

Digital Post-appen er tilgængelig i App Store og Google Play. 

Man kan være flere om at bruge Digital Post-appen.

For at logge ind med en anden bruger, skal du logge ud og vælge gæstebruger.

Gæstebrugeren er et engangslogin, og det betyder, at der ikke kan opsættes visse indstillinger for brugeren, som fx opsætning af notifikationer på telefonen/tabletten ved besked om ny post.

Gæstebrugeren skal altid logge på med sit MitID.

Der kan kun være én bruger i appen, der kan logge ind med pinkode og/eller Face ID/Touch ID. Det vil også være den indloggede bruger, der får notifikationer, når der er ny post.

Fejlbeskeden bliver vist, fordi Digital Post-appen har registreret, at din telefon eller tablet kan være ”rooted” eller ”jailbroken”, og derfor muligvis ikke er sikker at benytte. 

Hvis din telefon eller tablet er rooted/jailbroken betyder det, at det er muligt at installere kode uden om App Store og Google Play, og at sikkerheden derfor ikke er intakt.

Du kan fortsat benytte Digital Post-appen, men du skal være opmærksom på, at du løber en sikkerhedsrisiko på eget ansvar. 

Telefon eller tablet i udviklertilstand

I visse tilfælde kan fejlbeskeden blive vist, selv om din telefon eller tablet ikke er rooted/jailbroken. Du kan fx få vist beskeden, hvis din telefon eller tablet er i udviklertilstand. 

Hvis udviklertilstand er slået til, kan du nulstille tilstanden eller slå det fra i telefonens eller tablettens Indstillinger. 

Du kan altid nulstille Digital Post-appen, hvis du har brug for at fjerne dine indstillinger og din bruger. Det gør du i indstillinger i menuen.

Du kan altid starte forfra og oprette dig som bruger igen.

Skrevet af Digitaliseringsstyrelsen

Kontakt

Borgerservice og KontaktCenter

Bymidten 48
3500 Værløse
Furesoe@furesoe.dk

Ring til os

Telefontider

Har du set?

Abonnér på nyt fra furesoe.dk Giv os feedback

Find os

Furesø Kommune
CVR-nr.: 29188327
Kommunenummer: 190

Telefon: 7235 4000

Åbningstid på telefonen

Mandag - onsdag  10 - 14
Torsdag 10 - 17
Fredag 10 - 14

Ved fysisk fremmøde skal du bestille tid

Bestil tid i borgerservice

Følg os på de sociale medier