Nyt fra Erhvervsservice
Furesø Kommunes Erhvervsservice har håndplukket nyt til dig og din virksomhed.
-
Pressemeddelelse - Få guide til den gode PM
Lær at skrive pressemeddelelser, som medierne IKKE ignorerer.
Pressemeddelelsens kvalitet kan være afgørende for, om medierne vil dele den, og derfor skal du have styr på, hvordan du laver den god og fængende.
Læs Erhvervshus Hovedstadens guide. Her får du alle de vigtige punkter på plads og blive helt skarp på, hvad en pressemeddelelse er, hvordan den skal opbygges, og hvad den skal indeholde.
Læs mere:
-
Slutafregning for Corona kompensation
Slutafregning: Indberet eller betal kompensationen tilbage
Godt 8000 virksomheder og freelancere mangler at indberette til slutafregning af kompensation.
Indberetningen skal ske senest den 29. november 2021, ellers vil de modtage et tilbagebetalingskrav på hele kompensationsbeløbet.
Læs mere:
-
Momslån - Gældsafvikling
Takkede du ja til et momslån, da regeringen tilbød det i forbindelse med COVID-19?
Når kalenderen viser 1. april 2022, er det tid til at tilbagebetale det.
Erhvervshus Hovedstaden afholder et webinar, hvor du kan få overblik over gældsafviklingen. Få styr på skattemappen, budgettet og likviditetsbehovet, så du kan gennemskue din virksomheds betalingsevne. Deltag gratis på webinar den 7. december.
Læs mere:
-
Få gratis hjælp af en økonomiekspert
Mange virksomheder har behov for økonomisk sparring.
Erhvervshus Hovedstaden tilbyder gratis hjælp, når du f.eks.:
- skal lære at regne den ud gennem optimal økonomistyring, så du får råd til din vækstplan
- skal bruge et økonomisk overblik og hjælp til, hvordan din virksomhed bliver mere lønsom
- har et ønske om, at din virksomhed skal vokse
- har brug for retning, systemer og processer
Kontakt
Erhvervshus Hovedstaden
Forretningsudvikler Rikke Bøgely
T: 30 10 80 97
E: rb@ehhs.dk
Læs mere: Få hjælp af en økonomiekspert (Erhvervshus Hovedstaden) -
Ny taksonomi for årsregnskabslov
Erhvervsstyrelsen offentliggør en ny årsregnskabslovstaksonomi og DK-IFRS-taksonomi.
Begge taksonomier vil i løbet af ganske kort tid blive lagt i Erhvervsstyrelsens test-systemer og derefter i produktion.Læs mere:
-
Regnskabsaflæggelse for børsnoterede virksomheder
Erhvervsstyrelsen orienterer om fremtidig aflæggelse af års- og delårsrapporter for børsnoterede virksomheder og rådgivere.
Rammerne for de børsnoterede virksomheders regnskabsaflæggelse ændres løbende.
Læs mere:
-
Ny Digital Post pr. 30. november 2021
Ny Digital Post pr 30. november 2021 betyder ændringer for virksomheder
Sidder der fx medarbejdere i jeres virksomhed eller eksterne samarbejdspartnere som revisorer og advokater, som har adgang til enkelte mapper i jeres Digital Post fra det offentlige, så skal I nu foretage en ændring.
Digitaliseringsstyrelsen har udviklet ny Digital Post for at skabe en tidssvarende løsning, som baner vejen for en bedre kommunikation mellem myndigheder og erhverv. Det bliver mere enkelt for virksomheder at håndtere hverdagens administration. Fx kan myndigheder fremhæve svarfrister og gøre det muligt at importere mødeindkaldelser direkte til egen kalender.
En af nyhederne i det nye Digital Post er, at I fremover kan læse jeres Digital Post på flere forskellige platforme. Den post I får fra offentlige myndigheder, kan I læse på både Virk og i den nye Digital Post-app. I kan også læse post fra offentlige myndigheder på e-Boks og mit.dk sammen med post fra virksomheder fx banker eller forsikringsselskaber, som gør brug af disse platforme.
Overgangen til det nye Digital Post sker automatisk. Derfor vil langt de fleste virksomheder og foreninger ikke skulle foretage sig noget.
For tre grupper af virksomheder er der dog ændringer:
- Hvis jeres virksomhed bruger et afhentningssystem, skal I lave en systemintegration til det nye Digital Post for at kunne læse jeres post fra offentlige myndigheder, som I plejer. Det kan jeres it-leverandør hjælpe med. Du kan læse mere her https://virk.dk/vejledning/virk-hjaelp/digital-post/virksomheder-med-afhentningssystem
- Hvis jeres virksomhed benytter automatisk videresendelse, skal I beslutte, om I vil anskaffe jer et afhentningssystem for at læse posten, som I plejer. Alternativt skal I læse posten på Virk eller en af de andre platforme. Du kan læse mere her https://virk.dk/vejledning/virk-hjaelp/digital-post/virksomheder-med-automatisk-videresendelse
- Hvis I har givet medarbejdere eller eksterne partnere adgang til særlige mapper, skal I opdatere disse adgange til det nye Digital Post i Rettighedsportalen til Digital Post. Fra den 1. november kan I ændre jeres opsætning.
Læs mere:
- Hvis jeres virksomhed bruger et afhentningssystem, skal I lave en systemintegration til det nye Digital Post for at kunne læse jeres post fra offentlige myndigheder, som I plejer. Det kan jeres it-leverandør hjælpe med. Du kan læse mere her https://virk.dk/vejledning/virk-hjaelp/digital-post/virksomheder-med-afhentningssystem
-
Erhvervsarrangementer og tilbud
Der er mange spændende arrangementer i vores erhvervskalender. Det er gratis at deltage i stort set alle aktiviteter.
Læs mere:
-
Få gratis hjælp fra Erhvervshus Hovedstaden
Erhvervshus Hovedstaden tilbyder virksomheder i hovedstadsområdet uvildig, specialiseret 1:1 sparring med deres erfarne forretningsudviklere, ny viden og værktøjer gennem events, workshops og dybdegående programforløb.