Nyt fra Erhvervsservice
Furesø Kommunes Erhvervsservice har håndplukket nyt til dig og din virksomhed.
-
Omstillingspuljen
Omstillingspuljen giver tilskud til virksomheder, som har behov for at tilpasse og omstille forretningen i lyset af Covid-19-krisen. Puljen er nu åben for 4. gang med 88 mio. kr. tilført via sommer- og erhvervspakken fra regeringen og et bredt flertal i Folketinget.
Med hjælp fra puljen kan din virksomhed få en håndsrækning til at sætte gang i investeringer i fremtidens forretningspotentiale, så I for eksempel kan udvikle nye løsninger til at afsætte produkter og services på nye markeder, investere i digital produktudvikling eller blive en del af den grønne omstilling. I kan også købe rådgivning fra en ekstern konsulent, bygge om eller sende jeres medarbejdere på kursus som led i et omstillingsprojekt.
Puljen dækker 75% af investeringen, mens I selv skal finansiere de resterende 25%. Afhængig af din virksomheds størrelse kan du søge tilskud fra 250.000 kroner og op til 1,5 mio. kr.
Erhvervshus Hovedstaden vejleder dig gerne individuelt om støttemulighederne i Omstillingspuljen og adgangskrav, ansøgningsproces og meget mere. Du kan således altid kontakte Erhvervshus Hovedstaden med spørgsmål. De sidder klar til at give dig sparring og vurdere dine muligheder for at aflevere en succesfuld ansøgning.
Ansøgningsfrist: 1. december 2021.
Læs mere:
-
Afvikling af momslån
Takkede din virksomhed ja til et momslån, da regeringen tilbød det i forbindelse med COVID-19?
Senest april 2022 skal din virksomhed tilbagebetale den moms der er blevet udsat, som en del af regeringens hjælpepakke.
Har din virksomhed styr på præcis hvor meget I skylder og hvordan I vil betale? Det er af afgørende betydning, at I forstår og kender virksomhedens nøgletal, hvis I vil undgå en ubehagelig overraskelse.
Erhvervshus Hovedstaden afholder et gratis webinar, hvor du kan få overblik over gældsafviklingen. Få styr på skattemappen, budgettet og likviditetsbehovet, så du kan gennemskue din virksomheds betalingsevne.
Læs mere:
-
Få styr på din forretningsmodel
Har du fået en forretningsidé, der giver dig kriller i maven, når du forestiller dig potentialet?
Hvis ja, så råder Erhvervshus Hovedstaden til, at du hurtigst muligt formulerer en forretningsmodel, så du får styr på, hvordan du gør din fantastiske idé til en forretning, der kan tjenes penge på.
Erhvervshus Hovedstaden har udarbejdet en inspirerende vejledning med 7 punkter, der altid bør indgå i din forretningsmodel.
Læs mere:
- 7 punkter der altid skal indgå i din forretningsmodel (Erhvervshus Hovedstaden)
- Inspiration til at beskrive og teste din forretningsidé (Erhvervshus Hovedstaden)
- Hjælp og skabeloner til din forretningsplan og dine budgetter (Erhvervshus Hovedstaden)
- Hjælp til din markedsanalyse - Kend dine kunder og konkurrenter (Erhvervshus Hovedstaden)
-
Iværksætterdanmark - Få hjælp fra dygtige eksperter
Iværksætterdanmark er en investering i dig, som har lysten og viljen til at skabe forretning for fremtiden.
Uanset hvor i landet du bor, står dygtige eksperter klar med skræddersyede forløb, som kan hjælpe dig med at gøre din gode idé til en god forretning.
Aktuelle forløb hos Iværksætterdanmark:
- Klar, parat - startup
- Digitalt salg
- Få succes som kvindelig iværksætter
- Fra forretningsidé til forretningsmodel
- Forretning for fremtiden - fokus på bæredygtighed
- Forstå din kunde - og skab værdi!
- Webshop for vindere - vind kunderne over på DIN webshop!
- Forretningsudvikling for iværksættere
- Selvstændig som håndværker: Gør det selv
Læs mere:
-
Digital Europe - Nyt EU-program med 55,9 mia. kr.
Nyt EU-program sætter skub på den digitale omstilling med investering på 55,9 mia. kr. frem mod 2027. Med investeringer i kunstig intelligens, kvante, dataområder, digitale færdigheder og cybersikkerhed rummer programmet store muligheder for Danmark.
EU-Kommissionen har nu lanceret programmets tre første arbejdsprogrammer som starter udrulningen af programmets aktiviteter fra slutningen af 2021 og hele 2022. Her er der samlet afsat 14,7 mia. kr. til projekter som alle europæiske aktører vil kunne deltage i. I 2022 ventes videre et arbejdsprogram for supercomputere.
Læs mere:
-
Digitalisering - Danmark har førstepladsen i EU
Danmark er EU’s mest digitaliserede land. Det viser den nye udgave af EU-Kommissionens årlige måling af digitaliseringen i EU (DESI). Danmark scorer væsentligt højere end EU-gennemsnittet, og fastholder derfor sin position som foregangsland for den digitale omstilling foran Finland, Sverige og Nederlandene.
Læs mere:
- Nyhed: Ny opgørelse fra Europa-Kommissionen: Danmark indtager førstepladsen for digitalisering i EU (Erhvervsstyrelsen)
- EU-Kommissionens årlige opgørelse over digitalisering i EU 2021: "Digital Economy and Society Index 2021: overall progress in digital transition but need for new EU-wide efforts" (European Commission)
-
Hvidvaskloven - Arrangement for revisorer og bogholdere
Erhvervsstyrelsen, FSR – danske revisorer, Hvidvasksekretariatet og PET inviterer revisorer og bogholdere til Åbent hus om hvidvaskloven.
Arrangementet vil indeholde undervisning og vejledning om de krav i hvidvaskloven, som revisorer og bogholdere skal håndtere i deres dagligdag. Fokus vil være på den praktiske håndtering med udgangspunkt i de udfordringer, som målgruppen oplever. Erhvervsstyrelsen vil endvidere fortælle om, hvordan et tilsynsbesøg foregår.
Tidspunkt: 29. november 2021
Pris: Gratis
Læs mere:
-
Procesoptimering - Få styrket effektiviteten
Gå det mørke efterår i møde med mere effektive processer. En optimering af din virksomheds processer kan spare dig for ressourcer og forbedre din virksomheds økonomi – og hvem siger nej til det?
Få inspiration til hvordan du procesoptimerer din virksomhed.
Læs om de 4 trin, der får dig i gang med procesoptimering, så du kan få styrket din virksomheds effektivitet.
Når du optimerer ineffektive processer og skærer de unødvendige væk, sparer du ressourcer og skaber bedre økonomi i din virksomhed. For at identificere svage og ineffektive processer kan du for eksempel bruge 80/20-reglen og kombinere med en ABC-analyse.
Læs mere:
-
Bliv matchet med en digital koordinator
Mød skarpe kandidater, der kan styrke din virksomheds digitale tilstedeværelse, når IVÆKST og HK inviterer til matchmaking-arrangement med digitale koordinatorer. Du kan spare tid på alle jobsamtalerne og blive matchet med en praktikant eller medarbejder på én eftermiddag.
En digital koordinator kan eksempelvis hjælpe din virksomhed med:
- SEO og sociale medier
- Google Analytics
- Website optimering - eksempelvis i WordPress
Tidspunkt: 23. november 2021
Læs mere:
-
SMV:Digital - Få tilskud til eksportfremmende digitalisering
Eksportfremmende digitalisering: Tilskud til privat rådgivning på 50.000-100.000 kr.
Har du ambitioner om at opstarte eller styrke din virksomheds eksport med salg via digitale kanaler til udenlandske virksomheder og forbrugere?
I SMV:Digital kan du søge om et tilskud på et variabelt beløb på mellem 50.000-100.000 kr. til privat rådgivning, der kan hjælpe dig med at realisere dine ambitioner om salg via egen webshop eller øvrige digitale platforme til udlandet.
I tilknytning til dit rådgivningstilskud kan du deltage på en workshop, der skal inspirere og hjælpe dig til at blive helt skarp på, hvor din virksomhed har brug for rådgivning, og hvem der er den rette rådgiver.
Læs mere:
-
SMV:Digital - Digital lagerstyring
Vil du se et eksempel på, hvordan digitalisering kan skabe værdi for din virksomhed?
En dansk virksomhed havde udfordringer med deres lagerstyring og kæmpede særligt med at holde lageret nede på et optimalt niveau. Derfor søgte de hjælp i Erhvervshus Hovedstaden og projektet SMV:Digital. Resultatet? De har i dag bragt deres lagerværdi ned med ca. 20%. De fik frigivet ressourcer og skruet op for effektiviteten. Find ud af, hvordan de gjorde!
Læs mere:
-
Go2Market - Kickstart din eksport
Er dit næste skridt eksport? Eller mangler du hjælp til at tage skridt i en ny retning? Men du kender ikke alle muligheder og faldgruber?
Du kan nu deltage i praksisnære Go2Market workshops og få eksperthjælp til din eksport gennem Erhvervshus Hovedstaden.
Når du deltager, får du skabt grundlaget for din fremtidige eksport samt hjælp til at strukturere og udarbejde en plan, så du kan komme godt fra start. Derudover bliver du skarp på dit valg af marked og/eller partnere.
Du får hjælp til:
- At udarbejde en eksekveringsklar eksportplan
- Valg af det rette marked
- Grundlæggende kulturforståelse
- Et kæmpe eksportnetværk
- Pitch-træning
Lyder det som noget for dig? Kontakt dit Erhvervshus nu og hør nærmere, hvordan du kan deltage i Go2Market workshopforløbet.
Erhvervshus Hovedstaden
Få uvildigt, professionelt og gratis sparring.
- Konsulentchef Anders Kjøller
- E: ank@ehhs.dk
- T: 61 88 46 01
Læs mere:
-
Iværksætteri & startups
Har du taget det nervepirrende spring og startet egen virksomhed? Og har du brug for lidt hjælp til at finde ud af, hvordan du kommer bedst videre?
Så kontakt Erhvervshus Hovedstadens iværksætter hotline og få et bud på, hvad dit næste skridt bør være. De tilbyder naturligvis 1:1 sparring til nye iværksættere, men nogle gange er det noget andet, der skal til — og det kan du få hjælp til at finde frem til. Tøv ikke med at kontakte dem.
Erhvervshus Hovedstaden
- Iværksætter Hotline
- T: 30 10 81 15 (09.30 - 12.30 alle hverdage,)
- E: ivaerksaetter@ehhs.dk
- Iværksætteri & startups (Erhvervshus Hovedstaden)
-
Erhvervsarrangementer og tilbud
Der er mange spændende arrangementer i vores erhvervskalender. Det er gratis at deltage i stort set alle aktiviteter.
Læs mere:
-
Få gratis hjælp fra Erhvervshus Hovedstaden
Erhvervshus Hovedstaden tilbyder virksomheder i hovedstadsområdet uvildig, specialiseret 1:1 sparring med deres erfarne forretningsudviklere, ny viden og værktøjer gennem events, workshops og dybdegående programforløb.