Skip til hoved indholdet Kontakt Kontakt

Nødkald

Nødkaldet giver dig mulighed for i nødsituationer at tilkalde hjælp.

Hvad er nødkald

Nødkaldet består af en sender, som du bærer om halsen eller på armen, og en modtager der er placeret centralt i dit hjem.
Ud over nødkald vil du få installeret en nøgleboks, hvor hjemmeplejen kan opbevare din husnøgle. Nøgleboksen er sikker at anvende og det er kun hjemme- og sygeplejen som har adgang.

Hvem er berettiget til et nødkald

For at få tildelt et nødkald skal du have en midlertidig eller varig funktionsnedsættelse. Vurdering af berettigelse af et nødkald sker altid ud fra en individuel og konkret vurdering, og tildeles altid efter behov.

Kan du benytte en mobiltelefon og kan du have den med rundt på dig (f.eks. i en lille mobil-taske eller lomme), vil du som hovedregel ikke være berettiget et nødkald.

Når visitationen foretager en vurdering, vil vi have fokus på følgende:

  • Oplever du hyppige fald og/eller er du i øget risiko for fald?
  • Er du ikke selv i stand til at rejse dig op efter fald?
  • Er du i stand til at anvende et nødkald relevant?

Når du har et nødkald, vil visitationen løbende vurdere om dit behov for nødkald fortsat er aktuelt.

Døgnnummer

Hvis du kan betjene en mobiltelefon, men er i øget risiko for fald, vil visitationen vurdere om du kan få udleveret Hjemmesygeplejens døgnnummer.

Hvem hjælper dig ved behov for hjælp

I forbindelse med et nødopkald, vil du komme i kontakt med en sundhedsfaglig person, som vil vurdere dit videre behov for hjælp.

Kontakt

Visitationen

Stiager 2
3500 Værløse

Ring til os

Modtag nyheder fra Furesø Kommune

Opret nyhedsbrev

Furesø Kommune

Stiager 2
3500 Værløse

CVR-nummer: 29188327
Kommunenummer: 190

Telefontider

Telefonnummer: 7235 4000

Mandag til onsdag kl. 10 til 14
Torsdag kl. 10 til 17
Fredag kl. 10 til 14

Borgerservice

Bestil eller afbestil tid i Borgerservice.

Følg os på de sociale medier

Få teksten læst op Tilgængelighedserklæring Giv os feedback