Akut boligsøgende
Står du i akut opstået bolignød og er bosat i kommunen, kan du søge om at komme på Furesø Kommunes akutte venteliste til en bolig.
Du kan komme på Furesø Kommunes akutliste, hvis vi efter en helhedsvurdering af dine familiemæssige, sociale, sundhedsmæssige og økonomiske forhold vurderer, at du har et særligt behov for at få anvist en bolig af kommunen.
Følgende kriterier indgår i vurderingen af, om du vil blive optaget på akutlisten:
- Du bor i Furesø Kommune.
- Du har et påtrængende boligsocialt behov.
- Du er ud fra en helhedsvurdering - herunder økonomiske, helbredsmæssige og sociale forhold - ikke selv i stand til at finde en bolig.
Ansøgning og tilbud om bolig
Hvis du vil søge om en akutbolig, skal du udfylde ansøgningsskemaet i linket nedenfor.
Ansøgningsskemaet skal sendes til Team Bolig via digital post.
Du er også velkommen til at komme forbi Informationen på Rådhuset i åbningstiden og hente et ansøgningsskema.
Hvis du får tilbudt en bolig skal du være opmærksom på, at du skal betale:
- Første måneds husleje
- Depositum for boligen.
En afvisning af en ansøgning er en administrativ afgørelse, som du ikke kan klage over til en anden administrativ myndighed. Men du kan i tilfælde af større ændringer i dine personlige forhold bede om en genbehandling af din ansøgning.