Testcentre i både Farum og Værløse

Furesø er godt med, når det handler om at blive testet for Covid19. Fra den 18.-20. januar kan borgere igen blive PCR-testet i Værløsehallerne. Den 21.-22. januar bliver reserveret til ansatte i tre store virksomheder med stort fysisk fremmøde. I Farum Arena kan man få hurtigtest i hele januar med svar inden for 15 minutter.

”Vi ønsker at gøre det endnu nemmere at blive testet for Furesø-borgere, vores sundhedsmedarbejdere, pædagoger og ansatte i Furesøs største private virksomheder. Tag imod tilbuddet, så vi kan følge myndighedernes ord om, at smittetallet skal ned. Det er vigtigt, at mange bliver testet, så Furesø-borgere og ansatte tidligt opdager, om de har corona og kan undgå at smitte andre,” siger Furesøs borgmester Ole Bondo Christensen (A).

Smittetallet i Furesø er faldet, og det er vigtigt at fortsætte den gode udvikling.

Det mobile testcenter er i Furesø i uge 3

Det mobile testcenter er i Furesø alle hverdage i uge 3. Mandag til onsdag holder testcentret til Værløsehallerne. Borgere i alle aldre kan uden tidsbestilling blive PCR-testet for corona de dage fra kl. 11-16. Man får en vatpind ned i halsen og svar i løbet af et døgn.

Den første time fra kl.10-11 mandag til onsdag reserveres til Furesøs pædagogiske personale på arbejde især fra kommunens dagtilbud. Furesø oplever, at børn og personale sendes hjem ved smitte. Men det er samfundsvigtigt at holde vuggestuer og børnehaver åbne, så folk kan passe deres arbejde. Derfor er forebyggelse netop her vigtigt.

Torsdag og fredag i uge tre besøger det mobile testcenter tre private virksomheder i Furesø og tilbyder dem test. Det gælder Aasted, Gerresheimer og Sæther. Det er tre store virksomheder i Furesø med mange medarbejdere fysisk på arbejde. Testantallet er på vej ned i Furesø. Derfor har Furesø sammen med regionens testcenter i Ballerup som et forsøg tilbudt test på de 3 virksomheder for at vurdere om direkte tilbud på arbejdspladser hjælper til at få testraten op igen.

Fortsat hurtigtest i Farum Arena

I forvejen har Furesø et testcenter i Farum Arena i hele januar. Her kan alle over 5 år blive testet. Det er en hurtigtest, hvor man får svar inden for 15 minutter.

Sundhedsstyrelsen anbefaler, at borgere får foretaget en PCR-test, hvis de har symptomer på smitte eller er nær kontakt til en smittet, da 98 procent af testsvarene er korrekt.

Tid og sted:

Adresse: Værløsehallerne, Stiager 8, 3500 Værløse

Den 18.-20. januar kl. 10-11: Pædagogisk personale fra Furesøs dagtilbud, skoler og FFO
Den 18-20. januar kl. 11.00 -16.00: Borgere i alle aldre
Den 21.-22. januar: Tre store private virksomheder i Furesø får som forsøg lokalt besøg og tilbud om test.