Ny CV-cafe skal hjælpe Furesøs borgere

Har du brug for hjælp til at målrette dit CV og ansøgning? Så kan du nu få et cv-check på jobcentret hver tirsdag.

Nu kan du få gratis sparring på dit CV og ansøgningsmateriale i Jobcenter Furesøs nye CV-cafe. Alle Furesøborgere kan bestille tid i cv-cafeen hvad enten de er ledige eller ej.

”CV-cafeen kan gøre, at Furesøs jobsøgende borgere føler sig bedre rustede til jobsøgningen, hvad enten de er ledige eller blot ønsker et jobskifte. Den bagvedliggende tanke er naturligvis, at du er bedre rustet, hvis du har et opdateret CV i en tid med usikkerhed på jobmarkedet. Derfor skal CV-cafeen bidrage til både at foregribe og mindske ledigheden, som desværre er steget som følge af corona-epidemien”, siger Hasan Yilmaz (A), formand for Udvalg for beskæftigelse og erhverv.

Virksomheder kan hjælpe opsagte medarbejdere

Siden Danmark lukkede ned i midten af marts som følge af corona-epidemien har 1340 borgere meldt sig ledige i Furesø. Mange er kommet i arbejde eller på uddannelse, og dermed er det lykkedes at begrænse stigningen. Siden marts er ledigheden derfor kun steget med 100 borgere.
Jobcentret har fortsat mange rekrutteringer i 2020, men på trods af den positive udvikling i Furesø er det en usikker tid, og i de kommende måneder kan flere virksomheder blive nødsaget til at afskedige medarbejdere.

”Hvis man som virksomhed ved, at man skal opsige medarbejdere, er man velkommen til at kontakte jobcentret. CV-cafeen er et tilbud til de opsagte medarbejdere om at få kvalificeret deres ansøgningsmateriale, og dermed hurtigere kunne få sig et nyt job igen”, fortæller Stig Marcussen, fagchef for afdelingen Job og Virksomheder i Jobcenter Furesø.

Jobcentret rådgiver ved større afskedigelser også om de muligheder, som virksomheden har for at stille de opsagte medarbejdere bedre.

Fakta

• CV-cafeen er et tilbud til alle, der har lyst og altså ikke kun jobsøgende borgere.
  • CV-cafeen er åben hver tirsdag fra 12.30-15. Samtaler kan bookes i jobcentrets reception eller på tlf. 7235 5100.
  • På grund af corona-situationen vil samtalerne i øjeblikket foregå online/over telefonen.
Jobcenter front 2

Din vej til job

Her kan du læse om de muligheder der skal hjælpe dig i arbejde.

Ved større afskedigelser

Jobcenter Furesø tilbyder hjælp ved større afskedigelser

Furesø Jobcenter

Hvedemarken 3-5