Skip til hoved indholdet
    Hjem Borger Personlig hjælp og støtte Hjemmepleje Madservice

Madservice

Hvis du ikke selv er i stand til at tilberede og servere mad og drikkevarer, kan madservice være en løsning.

De 5 trin du skal igennem, når du søger om madservice

1. Kontakt Visitationen

Visitationen
Stiager 2
3500 Værløse
Tlf.: 7235 5630

Åbningstider
Mandag til fredag kl. 10-14
Torsdag kl. 10-17

Du kan skrive til os via digitalpost (borger) - det gør du ved at gå nederst på denne side i kontaktboksen og trykket på linket.

Hvis du er fritaget fra digital post, har du mulighed for at sende en mail til Visitationen på visitationen@furesoe.dk. Du skal dog være opmærksom på, du ikke bør sende personlige oplysninger via denne mailadresse.

Du kan også sende os et fysisk brev til os.

 

1. Kontakt Visitationen

Visitationen
Stiager 2
3500 Værløse
Tlf.: 7235 5630

Åbningstider
Mandag til fredag kl. 10-14
Torsdag kl. 10-17

Du kan skrive til os via digitalpost (borger) - det gør du ved at gå nederst på denne side i kontaktboksen og trykket på linket.

Hvis du er fritaget fra digital post, har du mulighed for at sende en mail til Visitationen på visitationen@furesoe.dk. Du skal dog være opmærksom på, du ikke bør sende personlige oplysninger via denne mailadresse.

Du kan også sende os et fysisk brev til os.

 

2. Vi vurderer om du er berettiget

Hvis du ikke selv er i stand til at lave mad, kan du få hjælp via kommunens madserviceordning. Det er en forudsætning, at du ikke selv kan udføre opgaven på grund af:

  • midlertidigt nedsat fysisk eller psykisk funktionsevne eller særlige sociale problemer

Kommunen skal foretage en konkret vurdering af din samlede situation.

Der skal ske en løbende revurdering af hjælpen, således at den tilpasses efter dine behov.

2. Vi vurderer om du er berettiget

Hvis du ikke selv er i stand til at lave mad, kan du få hjælp via kommunens madserviceordning. Det er en forudsætning, at du ikke selv kan udføre opgaven på grund af:

  • midlertidigt nedsat fysisk eller psykisk funktionsevne eller særlige sociale problemer

Kommunen skal foretage en konkret vurdering af din samlede situation.

Der skal ske en løbende revurdering af hjælpen, således at den tilpasses efter dine behov.

3. Du modtager et afgørelsesbrev

Du vil modtage et afgørelsesbrev i din digitale postkasse.

Du er meget velkommen til at kontakte os, hvis du har spørgsmål til afgørelsen, eller hvis du er utilfreds med behandlingen af din ansøgning. Vi lærer rigtig meget af tilbagemeldinger fra Furesøs borgere, og i Visitationen tror vi på, at vi når længst med en god dialog. Vi skal have modtaget din klage senest 4 uger, efter at du har modtaget denne afgørelse. 

Når vi har modtaget din klage, ser vi på sagen igen inden for 4 uger. Hvis vi ikke ændrer vores afgørelse, sender vi din klage og de øvrige akter videre til behandling i Ankestyrelsen. Du vil samtidig modtage besked om, at klagen er videresendt.

3. Du modtager et afgørelsesbrev

Du vil modtage et afgørelsesbrev i din digitale postkasse.

Du er meget velkommen til at kontakte os, hvis du har spørgsmål til afgørelsen, eller hvis du er utilfreds med behandlingen af din ansøgning. Vi lærer rigtig meget af tilbagemeldinger fra Furesøs borgere, og i Visitationen tror vi på, at vi når længst med en god dialog. Vi skal have modtaget din klage senest 4 uger, efter at du har modtaget denne afgørelse. 

Når vi har modtaget din klage, ser vi på sagen igen inden for 4 uger. Hvis vi ikke ændrer vores afgørelse, sender vi din klage og de øvrige akter videre til behandling i Ankestyrelsen. Du vil samtidig modtage besked om, at klagen er videresendt.

4. Valg af leverandør og bestilling

Frit valg af leverandør:

Det Danske Madhus
kundeservice@ddm.dk 
tlf.: 7070 2646 

Café Heiss
mlh@cafeheiss.com 
tlf.: 4280 1038 

Du kan frit vælge, hvilke af de to private indkøbsleverandører du ønsker at bruge.


4. Valg af leverandør og bestilling

Frit valg af leverandør:

Det Danske Madhus
kundeservice@ddm.dk 
tlf.: 7070 2646 

Café Heiss
mlh@cafeheiss.com 
tlf.: 4280 1038 

Du kan frit vælge, hvilke af de to private indkøbsleverandører du ønsker at bruge.


5. Madlevering

Hvis kommunens Visitation vurderer, at du er berettiget til madservice, vil tilbuddet normalt omfatte en hoved- og en biret. Din mad leveres nedkølet 2 gange om ugen, og har du særlige behov for fx. diabetes- eller hjertevenlig mad, bliver der taget hensyn til dette.

5. Madlevering

Hvis kommunens Visitation vurderer, at du er berettiget til madservice, vil tilbuddet normalt omfatte en hoved- og en biret. Din mad leveres nedkølet 2 gange om ugen, og har du særlige behov for fx. diabetes- eller hjertevenlig mad, bliver der taget hensyn til dette.

Madservice (hjemmeboende)(2024)

Takst

Beløb

Servicepakke, madservice, hjemmeboende

Hjemmeboende, hovedret inkl. levering

Hjemmeboende, biret inkl. levering

61 kr. pr. dag


15 kr. pr. dag

Godt at vide før du søger:

Hvis du ikke selv er i stand til at lave mad, kan du få hjælp via kommunens madserviceordning. Det er en forudsætning, at du ikke selv kan udføre opgaven på grund af:

midlertidigt nedsat fysisk eller psykisk funktionsevne eller særlige sociale problemer
eller varigt nedsat fysisk eller psykisk funktionsevne eller særlige sociale problemer
Kommunen skal foretage en konkret vurdering af din samlede situation.

Der skal ske en løbende revurdering af hjælpen, således at den tilpasses efter dine behov.

Kommunen skal hvert år beskrive sine kvalitetskrav til madserviceordningen i en kvalitetsstandard. Du kan få flere oplysninger om din kommunes konkrete madserviceordning hos kommunen.

Du skal højst betale 59 kr. (2023) for en hovedret, når du får madservice efter servicelovens § 83 i eget hjem. Der kan også være tale om madserviceordninger, hvor du kan afhente maden eller spise den hos madserviceleverandøren, på et dagcenter eller lignende.

Der er et loft over, hvor meget du skal betale for madservice, hvis du bor i en plejebolig/på plejehjem. Det betyder, at du ikke kan opkræves mere end 3.985 kr. pr. måned i betaling for madservice (2023).

Kommunen må ikke opkræve mere i betaling, end det koster at producere maden.

Hvis du ikke er enig i kommunens afgørelse om madservice, skal du klage til kommunen inden fire uger. Afgørelsen skal så genvurderes inden fire uger, fra klagen er modtaget.

Hvis kommunen fastholder sin afgørelse, sender kommunen din klage videre til Ankestyrelsen, som tager stilling til afgørelsen.

Typiske spørgsmål og svar om klagesager (nyt vindue)

Hvis kommunens Visitation vurderer, at du er berettiget til madservice, vil tilbuddet normalt omfatte en hoved- og en biret. Din mad leveres nedkølet 2-3 gange om ugen, og har du særlige behov for fx. diabetes- eller hjertevenlig mad, bliver der taget hensyn til dette.

 

 

Så er du velkommen til at kontakte Visitationen på tlf. 7235 5630 eller skrive til visitationen@furesoe.dk

Kontakt

Visitationen

Stiager 2
3500 Værløse

Ring til os

Åbningstider

Har du set?

Abonnér på nyt fra furesoe.dk Giv os feedback

Find os

Furesø Kommune
CVR-nr.: 29188327
Kommunenummer: 190

Telefon: 7235 4000

Åbningstid på telefonen

Mandag - onsdag  10 - 14
Torsdag 10 - 17
Fredag 10 - 14

Ved fysisk fremmøde skal du bestille tid

Bestil tid i borgerservice

Følg os på de sociale medier