Hjem Borger Borgerservice Økonomi Anmeld mistanke om snyd med sociale ydelser

Anmeld mistanke om snyd med sociale ydelser

Her kan du anmelde en mistanke om snyd

I Furesø Kommune gør vi en indsats mod snyd med sociale ydelser. Derfor har vi et team, der kontrollerer, at borgere kun modtager de ydelser, de er berettiget til.

Hvad er snyd med sociale ydelser?

Snyd med sociale ydelser (socialt bedrageri) er fx når en borger mod bedre vidende uberettiget får udbetalt kontanthjælp eller modtager friplads i daginstitution. Snyd med sociale ydelser kan resultere i ændringer i udbetaling i fremtidige ydelser, tilbagebetalingskrav og/eller politianmeldelse.

Hvorfor har vi denne indsats?

Furesø Kommune har en særlig kontrolgruppe, som arbejder for at forhindre misbrug af offentlige ydelser og dermed borgernes skattekroner. Formålet med teamets arbejde er derfor at sikre, at vi udbetaler sociale ydelser til de, som har behov for hjælp, fx med kontanthjælp, friplads i daginstitution eller andet.

Vil du være anonym?

Anmeld socialt bedrageri - anonymt

Du kan indgive din anmeldelse anonymt. Du skal undgå at give oplysninger, der kan identificere dig over for den, der bliver anmeldt. Udbetaling Danmark har pligt til at give den anmeldte alle de oplysninger, der er givet i anmeldelsen. Det kan fx være, hvis du i anmeldelsen fortæller om, hvorfra og hvordan du kender den anmeldte eller du opgiver dine kontaktoplysninger,

Team Kontrol