Flere hænder i Visitationen skal nedbringe ventetid

Borgere i Furesø har i den seneste tid måttet vente længere tid end normalt på sagsbehandling på hjælpemidler som proteser, kompressionsstrømper og bandager. Årsagen er sygdom og udskiftning blandt Visitationens medarbejdere. Men nu lysner det.

Visitationen i Furesø Kommune har været gennem sygdom og en udskiftning af medarbejdere også på området for kropsbårne hjælpemidler. Men der er godt nyt. Visitationen har nu besat alle stillinger og er i fuld gang med at genoprette den hurtige responstid, som borgerne har oplevet tidligere på området.

"Vi er rigtig kede af den situation, som borgerne har oplevet, når de har henvendt sig til Visitationen. Det har ikke været godt nok. Trods politikernes målsætning om max 8 ugers sagsbehandlingstid, har borgerne været vant til, at de tidligere har kunnet ringe til afdelingen og have deres eventuelle bevilling ugen efter. Det har både vi og borgerne opfattet som rigtig god service, og derfor har det ikke været tilfredsstillende for os heller, ikke at kunne leve op til forventningerne", fortæller centerchef Annelia Jensen. "Vi har simpelthen måttet prioritere sagerne og har derfor behandlet de hastesagerne først. Vi er rigtig kede af situationen, som må opleves som frustrerende og utilfredsstillende af de berørte borgere, og vi knokler dagligt på at få ekspederet alle de ventende sager. Med en afdeling, der igen er oppe på fuld kraft forventer vi snart at være tilbage på vores tidligere niveau".

Generelt arbejder Visitationen med at afklare flere sager i første kontakt i Call-centeret, således at borgeren med det samme enten får et tilsagn på sin bevilling, et afslag eller besked om, at sagen videregives til videre afklaring evt. indhentelse af lægelige oplysninger..

 

 

Kontakt

Center for Social og Sundhed

Stiager 2
3500 Værløse
Tlf.: 7235 4000
Skriv til os via Digital Post (borger)

Skriv til os via Digital Post (virksomhed)